Logo Xelion wit

Demo aanvragen

Wil je graag een demo van Xelion? Dat kan! Vul je gegevens in en wij nemen contact met je op.

Xelion

Delft, 25 mei 2018 – Exxes en Xelion gaan samen communicatieoplossingen aanbieden aan organisaties in de zorgverlening en verpleging. De samenwerking heeft geleid tot technologische innovaties zoals mobiele apps voor de communicatie en planning binnen zorgteams

Exxes is gespecialiseerd in ICT- en telecomoplossingen en bedient vooral organisaties in de verpleging en verzorging in Noord-Nederland. Samen met Xelion heeft Exxes gewerkt aan mobiele apps waarmee ambulante medewerkers makkelijker en zonder ingrijpende administratie kunnen communiceren met cliënten en collega’s.

Eenvoudiger zakelijke communicatie

Xelion heeft in de afgelopen jaren een nieuwe generatie mobiele apps ontwikkeld die het organiseren van zakelijke communicatie vereenvoudigen. Deze staan aan de basis van de apps van Exxes waarmee zorgmedewerkers naast het gebruik van chat en telefonie nu ook roosters kunnen inzien, hun beschikbaarheid in wijkteams eenvoudig aanpassen en privé en zakelijk scheiden. De apps zijn makkelijk te installeren en gebruikers kunnen gewoon bij hun huidige mobiele provider blijven.

De behoefte aan eenvoudige, laagdrempelige apps gericht op communicatie in de zorg is groot. Daarom heeft Exxes onderzocht hoe de apps van Xelion kunnen worden uitgebreid met functies zoals alarmering en uitgebreidere roosters. Toekomstige gebruikers zijn ook betrokken bij het ontwikkelen en implementeren van de nieuwe features.

Praktijksuccessen

De implementatie van de nieuwe manier van communiceren binnen zorginstellingen is inmiddels gestart. Apps in combinatie met cloudtelefonie spelen daarin een centrale rol. In nauwe samenwerking met zorgverlener Zorggroep Oude en Nieuwe Land in Steenwijk worden ruim 1.600 medewerkers op ruim 30 locaties voorzien een app voor onder meer telefonie, agenda en roosters. Deze is geïntegreerd met een app voor thuiszorgmedewerkers die zich nu eenvoudig kunnen inroosteren en organiseren in hun zorgteams.

De nieuwe manier van werken waarbij medewerkers met stabiele en makkelijk te gebruiken apps werken, levert uiteraard kostenvoordeel op. De echte winst zit echter in de flexibiliteit van medewerkers en betere onderlinge communicatie. Daarnaast kunnen medewerkers hun werk veel beter zelf regisseren door zich in teams te organiseren.

Focus op teamwerk

Het werken in teams komt voor in alle organisaties waar mensen werken in projecten, al dan niet in steeds wisselende rollen. De komende tijd zullen de apps van Exxes en Xelion verder worden ontwikkeld. Dit gebeurt op een agile manier en met inspraak van eindgebruikers bij keuzes over functionaliteit en gebruikersgemak. In de tweede helft van dit jaar kan op grotere schaal gebruik kan worden gemaakt van deze innovaties in de zorg.