Integratie WhatsApp Business
Door de integratie van WhatsApp Business in Xelion kunnen organisaties vanaf nu ook via WhatsApp communiceren met hun doelgroep. Naast inkomende chat, sms en telefonische oproepen is het nu mogelijk om ook inkomende WhatsApp berichten op één centrale plek in Xelion te ontvangen, af te handelen en te beheren.
De voordelen van Xelion en WhatsApp business

Gemakkelijk 1-op-1 communiceren op een laagdrempelige manier

Alle inkomende WhatsApp berichten op één centrale plek

Monitoring & Analyses mogelijk d.m.v. integraties als Power BI en CRM applicaties

Breng customer service naar een hoger level

WhatsApp Business en de koppeling met Xelion
WhatsApp Business toevoegen als customer care kanaal opent voor bedrijven de deur naar een verbeterde en efficiëntere klantenservice, goede mogelijkheden om de omzet te verhogen en de druk op de klantenservice te verminderen. Consumenten kunnen bedrijven met een WhatsApp Business Account nu direct benaderen via het vertrouwde kanaal welke ze dagelijks al veel gebruiken in de communicatie met vrienden en bekenden.
Omdat Xelion ook integratie naar onder meer Power BI en CRM applicaties ondersteunt, kan de informatie en contacthistorie die centraal is vastgelegd optimaal in kaart worden gebracht en geanalyseerd worden. Hierdoor kunnen organisaties hun service levels beter monitoren en aansturen op het gebruik van de meest effectieve kanalen.
Handige functies met de nieuwe integratie

De WhatsApp berichten kunnen worden afgeleverd bij een eindgebruiker of een groep. Gebruikers kunnen zich dan aan- en afmelden op de groep en daarmee zelf hun bereikbaarheid controleren.

Alle WhatsApp berichten worden gelogd in Xelion. Hierdoor is rapportage over de de WhatsApp berichten mogelijk.

Met de WhatsApp Business integratie met Xelion is het mogelijk om WhatsApp berichten in Xelion te ontvangen.
De samenwerking tussen Xelion en CM.com
Jeroen Glabbeek, CEO CM.com: “De diensten van zowel Xelion als van CM.com zijn gericht op het optimaal gebruiken en het op innovatieve wijze inzetten van communicatiekanalen. Consumenten kiezen vandaag de dag graag zelf wanneer en op welke wijze ze met bedrijven willen communiceren. De mobiele telefoon en de daarop geïnstalleerde populaire chat apps zoals WhatsApp en Apple Business Chat spelen een steeds grotere rol bij het bepalen van hun voorkeur. Het is goed te zien dat Xelion inspeelt op deze ontwikkeling door WhatsApp Business als meest populaire kanaal te integreren in haar software.“