Logo Xelion wit

Demo aanvragen

Wil je graag een demo van Xelion? Dat kan! Vul je gegevens in en wij nemen contact met je op.

Xelion

Integratie WhatsApp Business

Door de integratie van WhatsApp Business in Xelion kunnen organisaties vanaf nu ook via WhatsApp communiceren met hun doelgroep. Naast inkomende chat, sms en telefonische oproepen is het nu mogelijk om ook inkomende WhatsApp berichten op één centrale plek in Xelion te ontvangen, af te handelen en te beheren.

Door integratie van WhatsApp Business in Xelion7 kunnen zakelijke organisaties met een WhatsApp Business account vanaf nu 1-op-1 het gesprek aangaan met consumenten via ’s wereld meest populaire messaging kanaal. Xelion is daarmee de eerste zakelijke aanbieder die berichten op basis van WhatsApp integreert in zijn hosted VoIP/UC platform. Daarmee wordt elk klantcontact dat plaatsvindt via telefonie, webchat, sms of WhatsApp georganiseerd en beheerd in één totaaloplossing. Deze aanpak zorgt ervoor dat de service naar bedrijven en consumenten stukken eenvoudiger en doelgerichter kan worden opgezet.

De voordelen van Xelion en WhatsApp business

Gemakkelijk 1-op-1 communiceren op een laagdrempelige manier

Alle inkomende WhatsApp berichten op één centrale plek

Monitoring & Analyses mogelijk d.m.v. integraties als Power BI en CRM applicaties

Breng customer service naar een hoger level

WhatsApp Business en de koppeling met Xelion

WhatsApp Business toevoegen als customer care kanaal opent voor bedrijven de deur naar een verbeterde en efficiëntere klantenservice, goede mogelijkheden om de omzet te verhogen en de druk op de klantenservice te verminderen. Consumenten kunnen bedrijven met een WhatsApp Business Account nu direct benaderen via het vertrouwde kanaal welke ze dagelijks al veel gebruiken in de communicatie met vrienden en bekenden.

Omdat Xelion ook integratie naar onder meer Power BI en CRM applicaties ondersteunt, kan de informatie en contacthistorie die centraal is vastgelegd optimaal in kaart worden gebracht en geanalyseerd worden. Hierdoor kunnen organisaties hun service levels beter monitoren en aansturen op het gebruik van de meest effectieve kanalen.

Handige functies met de nieuwe integratie

De WhatsApp berichten kunnen worden afgeleverd bij een eindgebruiker of een groep. Gebruikers kunnen zich dan aan- en afmelden op de groep en daarmee zelf hun bereikbaarheid controleren.

Alle WhatsApp berichten worden gelogd in Xelion. Hierdoor is rapportage over de de WhatsApp berichten mogelijk.

Met de WhatsApp Business integratie met Xelion is het mogelijk om WhatsApp berichten in Xelion te ontvangen.

Meer informatie over de integratie?

Vul het formulier in en wij nemen contact met je op.