Logo Xelion wit

Demo aanvragen

Wil je graag een demo van Xelion? Dat kan! Vul je gegevens in en wij nemen contact met je op.

Xelion

Wie is Loogisch?

Fleringen, een dorp in het oosten van het land, vlak aan de Duitse grens. Hier liggen de roots van Loogisch dat in 1987 door Henry Loohuis is begonnen. Destijds bekend geworden onder de naam Loohuis Communicatie & Beveiliging en sinds 2020 onder de naam Loogisch. Met deze naamsverandering en de nieuwe pay-off ‘Laat techniek voor je werken’ positioneert Loogisch zich sterker in de markt.

Naast een breed scala aan communicatiediensten biedt Loogisch ook oplossingen voor netwerken, infrastructuur, beveiliging, domotica en gebouwbeheer. Loogisch heeft zo’n 65 medewerkers in dienst en bedient vooral mkb-bedrijven en grootzakelijke klanten. Door de groeiambities heeft Loogisch onder meer de stap gezet naar groeimarkt Duitsland. Hier is het bedrijfsleven bezig met een forse inhaalslag wat betreft communicatie, glasvezel, datanetwerken en IP-diensten. “Een andere pijler van Loogisch is de zorgmarkt”, vertelt Ronnie Meijer die namens Loogisch medeverantwoordelijk is voor de relatie met Xelion. “Veel leveranciers bieden een klein stukje van de diensten waar zorgorganisaties behoefte aan hebben. Met onze helikopterview en rol als totaalaanbieder kunnen we klanten in de zorg in de volle breedte ondersteunen op het gebied van IT, communicatie, beveiliging en domotica.”

Waarom kiest Loogisch voor Xelion?

Loogisch werkt nu een aantal jaar met Xelion. Die samenwerking ervaart Meijer als heel prettig. Hij benoemt enthousiast de korte lijnen, platte organisatie en de mentaliteit van ‘doe wat je zegt en zeg wat je doet’. Vooral voor klanten in het mkb-segment kiest Loogisch voor Xelion. “De keuze voor Xelion had drie belangrijke overwegingen: flexibiliteit en openheid, kunnen kiezen voor on-premise of cloud en de prijs/prestatieverhouding. Het mkb vindt prijs per poort belangrijk. Natuurlijk waren er ook functionele redenen, want het platform is heel stabiel en biedt veel features en integraties”, zegt Meijer. “Xelion past ook heel goed bij Loogisch want we hebben dezelfde visie op open platforms. De markt vraagt een steeds hogere dienstverlening van onze klanten. Door het open karakter en de integratiemogelijkheden kunnen we als leverancier daarop inspelen.”

Hoe werkt Xelion bij Loogisch?

Loogisch biedt Xelion aan bij klanten als bereikbaarheidsoplossing. Dat betekent volgens Meijer meer dan alleen telefonie. “In het verleden was telefonie een op zichzelf staande oplossing, maar nu moeten bedrijven telefonie integreren in en ondersteunend maken aan hun bedrijfsprocessen”, zegt hij resoluut. “Dat is onze visie als technisch bedrijf met veel kennis en kunde. Wij opereren tussen eindklanten en third-party leveranciers en helpen klanten met meer dan bellen. Daarom is de Marketplace van Xelion zo belangrijk voor ons. Als een klant erom vraagt, kunnen we ook integraties aanbieden van andere Xelion-partners die we zelf niet hebben ontwikkeld. Zo kies je met Xelion voor een open toekomstvaste oplossing. Dat is win-win.”

Uiteraard helpt daarbij het volledig nieuwe communicatieplatform Xelion 8 dat ook bij Loogisch draait. Sterker nog, met de uitgebreide expertise binnen het bedrijf was Loogisch een van de partners die mocht meedenken bij de ontwikkeling ervan. “De integratie met mobiel en applicaties als Teams, WhatsApp en Chat zijn natuurlijk fantastisch. Maar ook het gebruikersgemak en de look & feel zijn sterk verbeterd. Die elementen worden nu eenmaal steeds belangrijker. Als ik de reacties van klanten hoor, wordt Xelion 8 echt omarmd.”

Hoe zie je de toekomst?

In de toekomst zullen klanten volgens Meijer steeds meer vragen naar communicatie en IT-oplossingen voor een vast bedrag per maand bij één vaste leverancier. 

“Als reseller moet je meer zijn dan een zogenaamde dozenschuiver van telefonie”, denkt hij. “Mijn collega’s en ik zien onszelf daarom ook niet als accountmanagers maar als adviseurs. De behoefte van de klant is voor ons het uitgangspunt. En met onze kennis en kunde zoeken we naar de best passende bereikbaarheidsoplossing. Inmiddels werken we al een aantal jaren op deze manier met Xelion en kunnen dus echt een totaalpakket aanbieden.”

Ronnie Meijer

Account Manager, Loogisch