Logo Xelion wit

Demo aanvragen

Wil je graag een demo van Xelion? Dat kan! Vul je gegevens in en wij nemen contact met je op.

Xelion

Het verhaal achter Afterpay

“Betalen doe je achteraf, nadat je de bestelling veilig ontvangen hebt. Dan weet je zeker of het product bevalt en betaal je alleen voor wat je wilt houden.” AfterPay maakt online betalen voor consumenten makkelijk, veilig en zorgeloos en dat werkt inmiddels voor meer dan 3,5 miljoen gebruikers. AfterPay is inmiddels marktleider als achteraf betaalmethode voor webwinkels. In de Benelux maken meer dan 5.000 webwinkels gebruik van AfterPay.

De reden om Xelion te gaan gebruiken

Bert-Jan Beenen is als ICT Facility Coördinator nauw betrokken bij innovatie op terrein van klantondersteuning en bereikbaarheid binnen AfterPay. Hij implementeerde Xelion in 2010.

“AfterPay is opgericht in 2010 en onze telefonie wensen waren vrij basic. We wilden een recht toe recht aan cloudbased telefooncentrale om te bellen en gebeld te worden voor ons team van 7 medewerkers. In de loop der jaren zijn onze eisen aan het systeem drastisch veranderd. Inmiddels werken we met 90 medewerkers dagelijks met Xelion, waarvan 30 fulltime met de afhandeling van klantcontact bezig zijn. Met ruim 35.000 gesprekken per maand is het cruciaal dat vanuit het systeem juiste ondersteuning wordt geboden voor de business.”

Hoe gebruik je Xelion?

Naast een complete en volwaardige telefonieomgeving, beschikt Xelion ook over een scala aan tools om klantcontactcenters te ondersteunen. Naast geavanceerde gespreksroutering en wachtrijen zijn ook functies als gespreksopname (voor trainingsdoeleinden) of meeluisteren veel gebruikt. Op het gebied van rapportages en wallboard biedt Xelion de mogelijkheid om op elk moment gedetailleerd inzicht te hebben in verkeersaanbod en afhandeling.

Hoe zie je de toekomst?

Korte lijnen tussen innovatieve gebruikers als AfterPay en het Xelion ontwikkelteam zijn waardevol. Met behulp van ronde tafel sessies en bezoeken van gebruikers in het Xelion Experience Center wordt geïnventariseerd waar de behoefte ligt en wordt er technologie ontwikkeld die daarop aansluit.

De API van Xelion stelt organisaties in staat hun processen te verbeteren en daardoor efficiënter te werken. Niet alleen bij het verwerken van klantvragen of bij inzicht in bereikbaarheid zoals bij AfterPay. Maar ook op terreinen als incasso, logistiek of toegangscontrole zijn de kansen groot. In workshops helpt Xelion om gebruikers de mogelijkheden van de API te vertalen naar een concrete aanpak om een proces slimmer in te richten. En daarmee bewijst Xelion de kracht van Organised Communication voor bedrijven die zich willen onderscheiden in de markt. Wij hopen dat dit dan ook wordt doorgezet in de toekomst.

”Hier een quote”

Bert-Jan Beenen
ICT Facility Coördinator | Afterpay