Logo Xelion wit

Demo aanvragen

Wil je graag een demo van Xelion? Dat kan! Vul je gegevens in en wij nemen contact met je op.

Xelion

Technisch Support Engineer (2e lijns)

#

Terug naar de werken bij pagina

Als onderneming altijd en overal bereikbaar, ook als het grootste gedeelte thuis werkt? Kies voor VoIP telefonie van Xelion! Wij maken zelf deze software en verkopen deze middels onze partners aan eindklanten.

Het aantal eindklanten groeit! Onze partners zijn het 1e aanspreekpunt voor onze eindklanten. Om onze partners de juiste ondersteuning te bieden zijn wij er met ons support team. Ter uitbreiding van ons support team zijn wij op zoek naar een

Technisch Support Engineer (2e lijns)

Wat houdt dit in?
Als 2e lijns Technisch Support Engineer los jij de complexe incidenten op na overdracht van jouw collega van de 1e lijn. Dit bestaat uit problemen op het gebied van de Xelion software, integraties met Xelion, problemen met hardware maar ook troubleshoot op Linux niveau, waardoor jij ook in onze servers op zoek moet gaan naar de oorzaak van een probleem.

Je komt te werken in het support team, die momenteel bestaat uit 3 medewerkers en aangestuurd wordt door de Manager Support.

Jouw werkzaamheden zullen bestaan uit:

  • Het registreren en bewaken van 2e lijns incidenten in ons ticketsysteem;
  • Het oplossen van de 2e lijns incidenten en het regelmatig contact houden met onze partners over de stand van zaken;
  • Het ondersteunen van je 1e lijns support collega’s bij incidenten.

Daarnaast heb je 1 keer per maand een week bereikbaarheidsdienst wat inhoudt dat je buiten kantoortijden ter beschikking moet staan voor bijvoorbeeld het uitvoeren van migraties of updates (uiteraard staat hier een extra vergoeding tegenover).

Wie zijn wij?
Bij Xelion maken wij software ten behoeve van de communicatie van voornamelijk MKB-bedrijven. De core van ons product is VoIP telefonie waarin Xelion vindt dat je altijd en overal moet kunnen werken op ieder device. De band met onze partners is hecht en jij kunt met jouw werk écht het verschil maken.

Wij zijn gevestigd in Delft en werken met ruim 40 medewerkers. Wij kennen een informele werksfeer tussen de verschillende afdelingen.

Wat vragen we van jou?
Met jouw klantgerichte houding en probleemoplossend vermogen ben jij pas tevreden als onze partner dat is. Verder vinden we het volgende belangrijk:

  • Minimaal 2 jaar werkervaring op het gebied van software support en ervaring met het werken met Linux;
  • Jij kunt je bevindingen, analyses en reproducties van de door partners gemelde issues goed en duidelijk omschrijven voor anderen;
  • Jij hebt kennis van ontwikkelen en onderhouden van (technische) documentatie en bijbehorende portalen;
  • Je hebt aantoonbare kennis en ervaring in het werken met op Linux gebaseerde software;
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal en Engelse taal, Duits is een pré
  • Je beschikt over een goed analytisch vermogen;
  • Je kan zelfstandig werken en bent proactief in je werk;
  • Asterisk en/of beheer kennis van Xelion software is een absolute pré!
  • Je bent gemotiveerd, energierijk en neemt een gezonde dosis gezelligheid mee!

Wat bieden wij?

  • Een baan voor 32-40 uur;
  • Een salaris tussen de € 2.500,– en € 4.000,– (o.b.v. fulltime dienstverband);
  • Een moderne uitdagende IT werkomgeving waarbij je kan werken met de nieuwste technologieën;
  • Een informele werksfeer met korte lijnen naar collega’s binnen de afdelingen Research & Development, Finance, HR, Sales en Marketing;
  • Een open cultuur waarin we eerlijk zijn en medewerkers serieus betrekken in wat we doen;
  • Een prettig kantoor, gelegen aan de A13 in Delft;
  • Beschikking tot de nodige tools om je werk goed uit te kunnen voeren;
  • Veel ruimte voor eigen inbreng en veel vrijheid;
  • Een leuke technische uitdaging waarbij je medeverantwoordelijk bent voor onze klanttevredenheid en groei in de markt;
  • Ontwikkelmogelijkheden waaronder training, seminars en interne discussies om te zorgen dat je de nieuwste ontwikkelingen niet mist;
  • Mogelijkheid om hybride te werken;
  • Elke dag staat er op kantoor vers fruit voor je klaar en onze gastvrouw zorgt voor een heerlijke lunch (tegen een kleine vergoeding)!

Interesse?

Leuk! Wij ontvangen graag jouw CV via hrm@xelion.com

Wil je eerst meer informatie over de inhoud van de functie dan kan je contact opnemen met Karlijn Theeuwen, Manager Support via 015 251 141

 

Misschien is deze vacature ook interessant: