Logo Xelion wit

Demo aanvragen

Wil je graag een demo van Xelion? Dat kan! Vul je gegevens in en wij nemen contact met je op.

Xelion

Klantcase Twinfield Koppeling (Klantcontact Nox telecom met Xelion koppeling Twinfield)

Adviseur van Nox Telecom, Marc van Bracht is al jarenlang actief en tevreden Twinfield gebruiker. Marc is overal bij Nox Telecom inzetbaar, maar vind toch zijn geluk aan de Groei & Advies kant. Naast strategische sessies zorgt Marc ook voor de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten en is daardoor een Gadget-freak. Vandaar ook dat hij te maken heeft gehad met de opbouw van de Twinfield koppeling. Marc leerde het pakket van Twinfield kennen als de eerste webbased cloud applicatie met boekhouden. Zo verteld Marc: ‘’ Zij hebben daarbij echt gepionierd en zijn ze succesvol geworden. Wij gebruiker het basaal voor crediteuren en crediteuren aanmaningen voor ons boekhoudkantoor.’’

Nox Telecom is een loyale partner en actieve gebruiker.

Nox Telecom is een leverancier van VoIP internet en mobiel, en zakelijke eindgebruikers. Wij zijn in contact gekomen met Xelion, omdat wij een van de managing partners kende van Xelion. Dit is inmiddels alweer enige tijd geleden, in 2006 hebben wij besloten om samen zaken te gaan doen. Zo is Nox telecom daarbij ook al sinds 2006 actief Twinfield gebruiker. Marc verteld: ‘’Wij zelf maken geen koppelingen. Wij gebruiken zelf ook Perfectview, hier heeft een externe partij ook een koppeling voor gemaakt.’’

Een nieuwe insteek: hoe is de koppeling opgebouwd en wat zijn de voordelen?

Innovaat heeft de Twinfield koppeling in eerste instantie zelfstandig ontwikkeld. Later heeft Nox Telecom en Manink van Innovaat samen de koppeling geoptimaliseerd. Wij hebben het nu zo gemaakt dat je de debiteuren en/of crediteuren kunt synchroniseren naar het telefoonboek. Wij zijn zelf Twinfield gebruiker, het is voor ons heel mooi dat zowel de debiteuren als de crediteuren (klant/leveranciers) gesynchroniseerd kunnen worden. Voorheen werd het gewoon gesynchroniseerd en nu hebben wij dat eigenlijk in 2en gesplitst. Twinfield is eigenlijk een financieel pakket, daar zitten zowel leveranciers als klanten in. Niet iedereen heeft namelijk de behoefte om alle gegevens in een financieel pakket te synchroniseren met Xelion. ‘’Onze leveranciers zitten in Twinfield, zo wilden wij alleen maar de leveranciers gesynchroniseerd hebben vanuit Twinfield.’’

Door de klantkaart visueel te maken, verbeterd het klantcontact.

Administratiekantoren willen graag ook het debiteuren of crediteuren nummer zien. Wat Nox Telecom hierin heeft gedaan is dat zij dit nummer hebben toegevoegd voor de naam van de debiteur/crediteur als er wordt ingebeld. Klant of leverancier, je krijgt direct het nummer te zien. De eerste vraag is namelijk vaak: ‘’wat is uw klantnummer?’’, vaak weet men dit niet zo snel te benoemen. Echter als er al in het systeem te zien is wat voor debiteur/crediteur nummer hieraan is gekoppeld, kan dat meteen worden ingevuld in het pakket waarin je werkt. Marc ziet dit als een echte aanvulling, die je bij veel pakketten niet ziet. Hierdoor zie je direct wie er belt. Tussen klant en leverancier is er ook een aparte klantkaart gemaakt. Dit betekent dat je kunt zeggen als je gebeld wordt, dat niet de klantkaart wordt geopend, want die wordt al geopend in ons CRM systeem. Maar als een leverancier belt zou de Twinfield wel geopend moeten worden. Hierbij is een duidelijke scheiding gemaakt tussen klanten en leveranciers. Dat is echt wel een hele goede splitsing geweest, zegt Marc zelf.