Meest gestelde vragen

Meest gestelde vragen én antwoorden worden onder ieder document weergegeven. Indien er geen meest gestelde vragen over de categorie zijn, staat dit onder het artikel. Hieronder staat een overzicht van de verschillende categorieën.

Scroll door de pagina of spring direct naar de juiste categorie:

Je keuze:

Softphone, Smartphone, Doorschakelen, Overig

De meest gestelde vragen én antwoorden:

Softphone

Hoe kan ik uitloggen?

Als je wilt uitloggen uit de Xelion apps kun je dit als volgt doen:

Softphone: Naast de Windows klok klik je met je rechtermuisknop op het Xelion logo. Selecteer afmelden.

Android: Ga naar instellingen -> Overige instellingen -> Credentials en Host instellingen -> Deregistreren

iPhone: Ga naar instellen en klik onderaan op uitloggen

Windows10 APP: Klik 2x met de muis op het rode kruis (rechts boven).

Smartphone

Waar activeer ik wacht op belbevestiging in de smartphone?

Ga in de app naar instellingen:
Android: Wacht op belbevestiging
IOS: Oproep belbevestiging

Ik word gebeld door “onbekende beller via Xelion”

Wanneer de A beller geen registratie heeft in het Xelion adresboek zal er “onbekende beller via Xelion” getoond worden in het display.

Kan ik zakelijke contacten opslaan in mijn lokale adresboek?

Nee, het lokale adresboek overrulled de inkomende pushnotificatie.

Voorbeeld:
In het lokale adresboek staat 0152511411 als “Xelion B.V.” . In het Xelion adresboek staat ditzelfde nummer als “Xelion support” . Bij een binnenkomende oproep van 0152511411 zal “Xelion B.V. getoond worden op de smartphone.

ik word steeds gebeld door “zakelijk gesprek via Xelion”

Wanneer je smartphone synchroniseert met een carkit, smartwatch of soortgelijken kan het voorkomen dat “zakelijk gesprek via Xelion” bij meerdere oproepen, in kortere tijd, getoond wordt in die devices als inkomende naam. Dit komt doordat Xelion het “tijdelijke” contact aanmaakt in het lokale adresboek van de smartphone en na enkele minuten weer verwijdert terwijl de synchronisatie met het device nog niet opnieuw is uitgevoerd. Zie de handleiding van het betreffende device om de synchronisatietijd tussen device en smartphone te verkorten.

Wanneer je je lokale adresboek synchroniseert met een exchange server of soortgelijken kan het voorkomen dat Xelion het contact aanmaakt, de smartphone het contact opslaat op de remote adresboek server, Xelion het contact verwijderd en aansluitend het remote adresboek dit contact weer terugplaatst.

 

Waarom staan (gemiste) gesprekken in mijn native dialer?

Xelion maakt gebruik van het traditionele netwerk om gesprekken af te leveren op de smartphone. Voor de smartphone is de oproep gewoon een oproep zoals alle anderen afkomstig van het GSM netwerk. Om de juiste naaminformatie in het display te vermelden push Xelion naar het lokale adresboek van de smartphone een contact “Zakelijk gesprek via Xelion” inclusief het doorschakelnummer waardoor dit in de dialer getoond word.

Help! Ik heb een gemist gesprek en kan nu niet meer terugbellen

Met Xelion is het niet mogelijk om vanaf de native dialer naar het doorschakelbelnummer te bellen.

Daarbij, wanneer je terugbelt via de native dialer van de smartphone toon je je GSM nummer ipv het zakelijke nummer. Zakelijke gesprekken worden ALTIJD gevoerd vanaf de Xelion 7 app. Wanneer je een gesprek gemist hebt zie je dit netjes vermeld in de Xelion 7 app wanneer je deze opent.

Komt er nog een update om wel de A beller weer te geven i.p.v. het doorschakelbelnummer?

Aanvullend onderzoek van het Xelion Research and Develepment team heeft geleerd dat het technisch niet mogelijk is dit te wijzigen. Hierop zal dus geen toekomstige update plaats vinden.

Waarom gebeld worden door het doorschakelbelnummer?

De smartphone zal altijd aangekozen worden door het doorschakelnummer. De Xelion server is de feitelijke verzender van de oproep en neemt niet de identiteit van de originele beller over. Kort door de bocht gesteld kun je dit zien als een doorgeschakelde oproep waarbij A (beller) naar B (xelion server) naar C (smartphone app) belt.

Ik ben gewoon bereikbaar en ontvang toch geen oproep?

Afhankelijk van het gebruikte type smartphone kan het voorkomen dat de Xelion app in de achtergrond is afgesloten of simpelweg niet kan reageren (door een gebrek aan resources of bereik (van het data netwerk). Hierdoor kan de Xelion app geen reactie versturen op het verzoek of de app online is. Er zit ook verschil of je op een WIFI netwerk bent aangemeld of dat je op het netwerk van de provider geregistreerd bent voor je data afhandeling.

Daarnaast bestaat de mogelijkheid dat de smartphone app al 24 uur niet geopend is op de smartphone waarmee de standaard API timer van de Xelion server verlopen is waardoor de smartphone zich “de-registreert”. Deze API timer kan de beheerder van de master verlengen overigens.

Waarom wacht op belbevestiging?

Soms komen oproepen onbedoeld in de (privé) voicemail van de GSM terecht. Dit kan door een uitgeschakeld toestel zijn, een onbereikbaar toestel, etc, etc. Om dit te voorkomen heeft Xelion de wacht op belbevestiging geïmplementeerd. Reageert het toestel niet op een het verzoek tot bevestiging? Dan zal de oproep niet aangeboden worden aan de smartphone en de bij geen gehoor route volgen.

Hoe kan ik uitloggen?

Als je wilt uitloggen uit de Xelion apps kun je dit als volgt doen:

Softphone: Naast de Windows klok klik je met je rechtermuisknop op het Xelion logo. Selecteer afmelden.

Android: Ga naar instellingen -> Overige instellingen -> Credentials en Host instellingen -> Deregistreren

iPhone: Ga naar instellen en klik onderaan op uitloggen

Windows10 APP: Klik 2x met de muis op het rode kruis (rechts boven).

Ik heb mijn aansluiting doorgeschakeld en toch werkt het niet. Hoe kan dit?

Wanneer je via de apps of softphone je aansluiting doorschakelt heeft dit alléén betrekking op de persoonlijke aansluiting. Wanneer je bijvoorbeeld de aansluiting van de helpdesk, receptie of administratie wilt doorschakelen is dit alleen mogelijk wanneer je hier rechten over hebt.

Wanneer je de juiste rechten hierover hebt kun je via de softphone (java) van Xelion deze doorschakeling activeren via instellingen (links onderin op moersleutel klikken), gevolgd door aansluitingen, gevolgd door de betreffende aansluitingen en dan tot slot gebruikersinstellingen.

Op deze pagina kun je gedetailleerde uitleg alsmede video instructie vinden.

Wallboard statistieken verversen niet

De weergave van wallboards is in de apps niet real time. Druk rechtsbovenin het wallboard op het ronde pijltje om de weergave te vernieuwen.

Ik kan het gewenste wallboard niet openen

Wallboards zijn alleen zichtbaar wanneer je rechten hebt over de gewenste aansluiting. Neem contact op met jouw Xelion beheerder wanneer je het gewenste wallboard niet kunt inzien.

Wacht op belbevestiging

Waar activeer ik wacht op belbevestiging in de smartphone?

Ga in de app naar instellingen:
Android: Wacht op belbevestiging
IOS: Oproep belbevestiging

Help! Ik heb een gemist gesprek en kan nu niet meer terugbellen

Met Xelion is het niet mogelijk om vanaf de native dialer naar het doorschakelbelnummer te bellen.

Daarbij, wanneer je terugbelt via de native dialer van de smartphone toon je je GSM nummer ipv het zakelijke nummer. Zakelijke gesprekken worden ALTIJD gevoerd vanaf de Xelion 7 app. Wanneer je een gesprek gemist hebt zie je dit netjes vermeld in de Xelion 7 app wanneer je deze opent.

Komt er nog een update om wel de A beller weer te geven i.p.v. het doorschakelbelnummer?

Aanvullend onderzoek van het Xelion Research and Develepment team heeft geleerd dat het technisch niet mogelijk is dit te wijzigen. Hierop zal dus geen toekomstige update plaats vinden.

Waarom gebeld worden door het doorschakelbelnummer?

De smartphone zal altijd aangekozen worden door het doorschakelnummer. De Xelion server is de feitelijke verzender van de oproep en neemt niet de identiteit van de originele beller over. Kort door de bocht gesteld kun je dit zien als een doorgeschakelde oproep waarbij A (beller) naar B (xelion server) naar C (smartphone app) belt.

Ik ben gewoon bereikbaar en ontvang toch geen oproep?

Afhankelijk van het gebruikte type smartphone kan het voorkomen dat de Xelion app in de achtergrond is afgesloten of simpelweg niet kan reageren (door een gebrek aan resources of bereik (van het data netwerk). Hierdoor kan de Xelion app geen reactie versturen op het verzoek of de app online is. Er zit ook verschil of je op een WIFI netwerk bent aangemeld of dat je op het netwerk van de provider geregistreerd bent voor je data afhandeling.

Daarnaast bestaat de mogelijkheid dat de smartphone app al 24 uur niet geopend is op de smartphone waarmee de standaard API timer van de Xelion server verlopen is waardoor de smartphone zich “de-registreert”. Deze API timer kan de beheerder van de master verlengen overigens.

Waarom wacht op belbevestiging?

Soms komen oproepen onbedoeld in de (privé) voicemail van de GSM terecht. Dit kan door een uitgeschakeld toestel zijn, een onbereikbaar toestel, etc, etc. Om dit te voorkomen heeft Xelion de wacht op belbevestiging geïmplementeerd. Reageert het toestel niet op een het verzoek tot bevestiging? Dan zal de oproep niet aangeboden worden aan de smartphone en de bij geen gehoor route volgen.

Doorschakelen

Ik zie mijn afdeling / aansluiting niet tussen het overzicht

Wanneer je geen inzage hebt in de gewenste aansluiting neem je contact op met jouw Xelion beheerder. Deze kan je de juiste rechten verstrekken.

Ik heb mijn aansluiting doorgeschakeld en toch werkt het niet. Hoe kan dit?

Wanneer je via de apps of softphone je aansluiting doorschakelt heeft dit alléén betrekking op de persoonlijke aansluiting. Wanneer je bijvoorbeeld de aansluiting van de helpdesk, receptie of administratie wilt doorschakelen is dit alleen mogelijk wanneer je hier rechten over hebt.

Wanneer je de juiste rechten hierover hebt kun je via de softphone (java) van Xelion deze doorschakeling activeren via instellingen (links onderin op moersleutel klikken), gevolgd door aansluitingen, gevolgd door de betreffende aansluitingen en dan tot slot gebruikersinstellingen.

Op deze pagina kun je gedetailleerde uitleg alsmede video instructie vinden.

Overig

Ik heb echt alles geprobeerd wat hier staat, en het lukt alsnog niet?!

Wanneer je (consequent) andere resultaten bereikt dan er in deze documentatie of video’s wordt aangegeven neem je contact op met jouw Xelion beheerder. Jouw Xelion beheerder kan je problemen analyseren en je helpen met vervolgstappen naar een oplossing!